Bu, stratejik dijital pazarlamacıların sevebileceği ya da nefret edebileceği bir yöntemdir, ancak yine de etkilidir.
Funnel hacklemenin özü şudur: Gelir yaratma yeteneklerinden yararlanmak için düzenler, yazı tipleri, renkler ve öğeler dahil olmak üzere ünlü funnellardan kavramlar ödünç almak.
Yeni başlayan biriyseniz veya ilk kez bir satış hunisi (sales funnel) oluşturuyorsanız, her şeyi sıfırdan oluşturmanız için hiçbir neden yoktur.
Çoğu kişi işe satış hunisi (sales funnel) şablonlarıyla başlar. Ancak, funnelinizin çalışmasını sağlamak için birincil metrik bu değildir. Bunun yerine, Kanca, Hikaye, Teklif önem vermeniz gereken şeylerdir.
Tekerleği yeniden icat etmek için bir neden yok; zaten işe yarayan şeyleri modellemek ve kendi dokunuşunuzu eklemek en iyisi olacaktır.
Herhangi bir işi büyütmenin en basit ve en önemli yollarından biri funnel hacklemektir. Satış hunisinin (sales funnel) derinliklerine inebilir ve ardından ne yaptıklarını tersine mühendislikle çözebilirseniz, firmanızdaki rakiplerinizin tekniklerini incelemeye başlayabilirsiniz.
Bu adım, e-posta dizileri, fiyat noktaları, açılış sayfaları ve hatta çevrimiçi işletmedeki yeniden hedefleme reklamlarına kadar her şeyi içerebilir.
Satış huninizin (sales funnel) farklı bileşenlerini ayrı ayrı test etmek harika sonuçlar verebilir. Ancak, körü körüne test etmek uzun ve özensiz bir mekanizma gibi görünüyor, değil mi?
Funnel hackleme kültüründen faydalanarak ve kendinizi rakibinizin prosedürlerine kaptırarak, onların ne kadar etkili olduklarını gerçekten anlayabilir ve daha az çaba ve masrafla firmanızda benzer sonuçlar görmeye başlayabilirsiniz.
Bu bir gecede gerçekleşmeyecek olsa da neyin işe yarayıp neyin yaramadığını keşfetmek, bazı fikirleri yeni baştan denemekten on kat daha hızlıdır.
Amaca yönelik pazarlama hunisi aşamalarınız olmasa da bu hunileme birkaç seviyede gerçekleşir. Stratejik bir strateji kullanmak, ürettiğiniz tüketici sayısını önemli ölçüde artıracaktır.
"Funnel Hacking" terimi ve stratejisi ilk olarak Russell Brunson tarafından DotCom Secrets adlı bir kitapta tanıtıldı. İşinizi kurmanın bu yeni yolu, daha hedefli ve uygun maliyetli reklamcılığa olanak tanıdığı için pazarlamanın çehresini sonsuza dek değiştirdi.
Rakipler, temel iş modellerine veya değer önermelerine göre analiz edilir ve tüketicilerin sorunlu noktaları (müşterilerin neden satın aldığı) gibi diğer yönlere yönlendirilir. Bu, pazarlamacıların bu özel ihtiyaçlara ulaşmak için daha iyi reklam kampanyaları oluşturmasına olanak tanıyacaktır.
Ayrıca, hangi ürünlerin/hizmetlerin mevcut tekliflerinizle iyi çalışmayabileceğini belirlemeye yardımcı olarak, daha tam olarak uygulamaya başlamadan başarısız olmaya mahkum projelerde zaman kaybetmeyi önler.
Elbette Funnel Hacking yasaldır. Funnel Hacking sürecinin tamamı, neyin işe yarayıp neyin yaramadığını bulmak için rakipleri analiz eder - ardından bunu kendi işletmenizde modelleyip test eder.
Her ülkenin değişen yasaları bazı kullanımları yasaklamaktadır, ancak pazarlama amacıyla potansiyel müşteri oluşturmak için bir "huni(funnel)" kurma eylemi genellikle adil bir oyun olarak kabul edilmiştir. Ayrıca, açılış sayfaları ve müşteri adayı yakalama formları sorumlu ve etik bir şekilde kullanılırsa, hunilerin etik dışı veya hatta alıcılar tarafından beklenmedik olması mümkün değildir.
İlk ve en önemlisi, rakibin dönüşüm hunisini basitçe kopyalamayın. Onların hunisine bakmanız ve neden bu şekilde oluşturduklarını anlamanız gerekir.
Satışlarda inişler veya çıkışlar yaşıyorlar mı? Satışlardaki iniş ve çıkışlar nelerdir? Müşterilerin sonuçları daha hızlı elde etmelerine yardımcı oluyorlar mı?
Eğer yapmıyorlarsa, bireylerin daha hızlı sonuç almasına yardımcı olmak için satış huninizin aşağı ve yukarı satışları içerdiğinden emin olmak isteyeceksiniz.
Huniyi veya onları yönlendirdiğiniz yolculuğu bilerek, onlara sunmadan önce insanların neye ihtiyacı olduğunu daha iyi bilebilirsiniz.
Tüketicilerin ne istediğini bile bilmiyorsanız, hangi huniyi taklit ederseniz edin, başarısız olursunuz.
Dikkate almanız gereken ikinci husus, okuyucuların ve trafiğin onlarınkine kıyasla ne kadar alakalı olduğudur. Onların ziyaretçilerinin sizinkilerle bir şekilde alakalı olduğundan emin olun.
İkiniz de aynı veya ilgili ziyaretçi tabanını paylaştığınızda bu dönüşüm hunisini kopyalamanın başarılı olma olasılığı daha yüksektir. Bu iki faktör birbiriyle bu kadar yakından bağlantılı değilse, bu dönüşüm hunisini kopyalamanız bunun sizin için işe yarayacağını garanti etmez.
Dikkate alınması gereken son faktör, reklam harcamalarının sürdürülüp sürdürülemeyeceğidir. Huni kullanan çoğu kişi YouTube ve Facebook reklamları kullanır ve siz de Facebook ve Youtube reklamları yayınlayabilir, hatta onların reklamlarını gözetleyebilirsiniz.
Ancak, reklamlarını kontrol eder ve benzerlerini yaparsanız, hemen işe yarayacaklarına dair bir güvence yoktur.
Sizin göndermediğiniz Benzer Kitlelere sahip olabilirler. Bu faktörler ROY'larını etkiler ve reklamlardan benzer bir ROY oluşturmanızı zorlaştırabilir.
Bu, oraya ulaşamayacağınız anlamına gelmez; daha ziyade şu anlama gelir: Bunu desteklemek için yeterli nakit akışınız var mı? Bunu başarmak birkaç ay sürebilir ve paranız yetmiyorsa onların dönüşüm hunisini kopyalamak çoğu durumda işe yaramaz.
Son olarak, birini açıkça kopyalamak korkunç bir fikirdir çünkü birini taklit etmek çok fazla çalışma ve zaman gerektirir.
Onların pazarlama süreçlerine ve satış hunilerine bakmalı, ardından kendi firmanızda bunların küçük bölümlerini test etmeye başlamalısınız. İşe yaradığını keşfederseniz, daha fazlasını yapabileceğinizi ve onları daha fazla taklit edebileceğinizi bilirsiniz.
Her şey satışları yukarı ve aşağı toplamakla ilgilidir ve eğer onlar buna sahipse ve bunun onlar için işe yaradığını biliyorsanız, test edeceğiniz ilk şey bu olabilir. Web seminerleri kullandıklarını ve etkili olduklarını keşfederseniz, deneyebileceğiniz ilk şey basit bir web semineri düzenlemek olabilir.
Bu onlarınki kadar sofistike olmak zorunda değildir ve iyi dönüşüm sağlamak zorunda da değildir. Ancak kitlenizin web seminerlerinden hoşlandığını ve dönüşüm sağladığını keşfederseniz, artık bu yaklaşımın sizin kitleniz için de işe yaradığını biliyorsunuz demektir.